19 Eylül 2012

Önce Arma, Sonra Kapalı... Sırada Ne Var?

Kapalı Maraton Kimin?
Kombineler beklediğimiz gibi Kapalı Maraton satışı olmadan başladı. Antep maçında maçı izleyenlerin büyük kısmı Açık Maraton’daydı. Beyoğlu Belediyesi Gençlik Merkezi’ne tahsis edilen Açık Kale Arkası’nda az bir kitle, Kapalı Maraton’da ise aşağı yukarı 100 kişi vardı.

Kapalı Maraton’da yıllarca B blokta maç izlemiş biri olarak mevcut durum içimi acıtıyor. Kasımpaşa’nın asli taraftarı VIP tribünün bulunduğu Kapalı Maraton’dan uzaklaştırılıp kale arkalarına veya açık tribünlere yönlendirilmiş durumda.

Arma olayı tazeliğini korurken gerek kombine satışında gerekse Antep maçı biletlerinin satışında Kapalı Maraton’dan herhangi bir satışın olmaması başarılarla, reklamlarla, hediyelerle uyutulan camiayı uyandırmalıdır. Bu hareketlerin taraftarı adeta asimile etme politikası olduğunu düşünmek pek doğal. Yeni yönetimin devşirme taraftar kazandırma fikri de bu durumu destekleyen etkenlerden… Yani 14.000 kişilik statta 5.000 kişilik tribün VIP yapılacak değil ya? Üstelik konuya dair henüz bir açıklama yapılmadı.

(BÜYÜTMEK İÇİN FOTOĞRAFI TIKLAYIN)
Tribünlerde Boykot Etkisi
Arma olayını defalarca ele aldık. Semtte boykot kararı alan birçok tribün grubu Cumartesi günü maça gitmedi. Bundan dolayı Antep maçı tenis müsabakasından farksız bir tribün atmosferinde oynandı. Öyle ki, 2010’dan beri forma giyen Hüseyin Kala “Tribünlerdeki sessizliği hissettik.” derken; maç, Kasımpaşa tarihinin iç sahadaki en az sesli maçı olarak tarihe geçti.

Stadı dolduran yaklaşık 4.000 kişinin ortalama 1.000-1.200’ünün semt dışından futbolseverler ve BB Gençlik Merkezi’nce davet edilenler olduğunu tahmin ediyorum. Semtimizden protesto için maça gidenler ise başarılı bir girişim veya faaliyette bulunamadı.

Tribünlerin sahipsizliği sürüyor. Yakın zamanda önemli gelişmeler olacağı kulağımıza geldi; fakat bir ışık görünmüyor.

Basında Paşa Gündemi
Futbolla orta hallice ilgilenenler arasında dışardan Kasımpaşa’daki arma olayı pek bilinmiyor. Buna ilaveten futbol yorumcularının birçoğu pek araştırma sevmedikleri için TV ekranlarında bu konuya değinmediklerini gördük. İnternet medyasına ulaştırılan bilgiler yazılı ve görsel basında da yer almak için çalışmalar yürütülmelidir.

Sonuç
Yerelden Kasımpaşa’nın gündemi bu şekilde görünüyor. Ben de 2. sırada olmamızın değerlendirmesini, oynanan futbolun teknik analizini veya Özer’in gol sevincini, Coulibaly’nin sakatlanmasını, Pintos’un formasını kapan taraftarı burada yazmak isterdim. Ancak yukarda bahsettiğim son aylardaki bu tür gelişmeler semtte daha önemli yer tutuyor. Taraftarla ilişkisi pek iyi gitmeyen yeni yönetime bu yazıda son bir mesajım var: “Unutmayın, siz yokken biz vardık!”

4 yorum:

  1. "Semtimizden protesto için maça gidenler ise başarılı bir girişim veya faaliyette bulunamadı."
    Cümlesine dayanarak buyurun gelin beraber protesto edelim?

    YanıtlaSil
  2. Hasan;
    organize edilen bir protesto olursa elbet maça gideceğim. fakat antep maçı için bir organizasyon olmadığı için gitmedim. bir önceki yazıda belirttiğim gibi "Kitlesel olarak maça gidip protesto etmek veya maça gitmemek kararı bile alınamadı."
    saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimin organize etmesini bekliyoruz? Zaten bir çok taraftar grubu kendini fes etmedi mi ? Ben gittim maça oturdum bir İngiliz gibi maç izledim. 10 Kişi protesto için uğraştı katılan veya onlara karşı çıkan olmadı ama dediğiniz gibi organize olunabilirse biz de katılırız. Yani ben protesto da etmedim ama eden insanların haklarını yemek birazcık ayıp olur. Sonuçta hiç gitmeyip onlara laf söyleme lüksü kimsede değildir.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. maça gidenlerin başarılı bir protesto yapamadığı aşikar... ben bunu dile getirdim. fesih ise fevri verilmiş bir karardı. bence bir strateji hamlesiydi, başarısız oldu. yakında boykot bitebilir fakat bu armayı kabul etme adına olmamalıdır.

      Sil